Monday 21 September 2015

restoran berjaya bangsar(off topic)

Salam sejahtera..asyik citer pasal kolam pancing dan sbgnya..kali ni aku nak off topik skit..aku nak bercerita pasal restoran berjaya ni

Lokasi restoran ni di jalan telawi bangsar.bila sebut jalan telawi..biasalah jalan yg agak sibuk di waktu tghari so nak parking utk lunch memang susah skit n agak sesak..

Cerita pasal makanan tak di nafikan boleh di katakan sedap lah dgn nasi padang..wantan mee..kari laksa..yong tao foo(ni kureng skit maybe korang suka)

Harga pulak kalau rasa tak bw cash byk nak mkn nasi padang daging dendeng or tiga jenis lauk xyah lah yer sebab harga bg aku kat sini agak mahal..maybe sebab bangsar kan jd semuanya mahal..hehehehe x caya boleh g try mkn kat sana ambik lah beberapa jenis lauk tgk berapa harga korang kena byr..so baik lah ambik satu jenis lauk dan sayur..bukan aku je terbeliak biji mata bila dia kira..aku pasti ramai pelanggan lain pun sama

Dari segi layanan plak..korang utk nasi padang..korang pilih lauk diorg tolong isi pinggan or bungkus..mcm aku bila order daging dendeng aku suka cili lebih jd kalau minta cili lebih auntie tu akan ckp tak boleh byk lah ini cukup utk daging setiap satu pastu muka masam..bila mintak kepingan besar dia akan ckp semua sama lah diorg potong timbang..rajin betul diorg ni..kalau sama napa daging tu de besar de kecil kan..ntah lah..kedekut..

Bagi aku..aku labelkan kedai ni kedekut dari segi layanan terhadap pelanggan n cekik darah walaupun makanan agak sedap lah...bukan sekali aku kena mcm ni tp dah berkali kali sebab aku kerja kat kawasan bangsar ni..

Client ofis aku plak suka sgt mkn yong tao foo kat kedai ni..tau apa aku kena bila aku bw balik..perjara pertama client akan tanya aku.kenapa sos dia sikit..so aku jawab je tokey kedai ni kedekut..mintak lebih dia kata itu i sudah buat utk dua org mkn..plastik kecik tu utk dua org mkn memang best..memang kedekut tak ingatnya dan begitu lah setiap kali jika aku beli yong tao foo kat sini..

So kalau korang rasa nak g kedai ni silakan lah..tp jgn lak melenting ke apa yer dgn harga or layanan diorg sebab korang mkn jd byr n hadap je layanan ngan muka tak reti senyum..aku pasni memang takkan aku pergi dah kedai ni..cukup dah lah kena cekik darah sekali n terasa layanan yg low class dgn restoran yg tak seberapa sangat tu walaupun makanan dia boleh tahan..bujan restoran ni je..semua restoran dlm malaysia jika sekali aku pergi cekik darah n layanan tak menarik memang sekali jelah aku pergi..cantik lg kedai mamak kat hujung jalan tu..tu pun aku tak pergi sebab aku tak makan kat kedai mamak..

Selamat menjamu selera...


No comments:

Post a Comment