Sunday 6 September 2015

Hulu Langat Fishing Resort

Salam sejahtera..kali ni aku nak kongsi dgn korang pengalaman memancing di hulu langat fishing resort..

Aku mulakan dgn lokasi..terletak di hulu langat dan lokasi agak jauh ke dlm..dari segi kemudahan plak bg aku bertaraf profile tinggi dari segi kemudahan dan keselesaan aku boleh bg 4 bintang..

Bercerita pula jenis ikan yg ada..boleh di katakan de beberapa jenis ikan dan antara yg aku tahu tongsan..pacu dan buruan utama mekong cat fish atau gelaran tempatan plabuk..

Teknik kat kolam ni senang je semuanya menggunakan pelambung yg di set lima kaki dari perambut manakala umpan pulak ada di jual di kolam manakala umpan dari luar di larang sama sekali..jgn risau kalau korang xtau nak bancuh umpan sebab mcm aku ckp tp kemudahan dan layanan semua bertaraf 4 bintang.jd perkerja di kolam boleh membantu anda dari settting perambut sampai lah pasang umpan dan lontar umpan..mcm vip..

Cuma agak kesal skit kerana jika kita buru mekong ni dah tentu kita harapkan yg bersaiz mega namun ikan mekong yg ada dlm kolam ni tak lah begitu besar..rata rata bersaiz sederhana..ni lah yg menyebab aku tidak memberikan kolam ini 5 bintang...jd bg pemancing yg nak merasa tarikan mekong bersaiz mega aku x galakkan utk ke hulu langat fishing resort malah boleh lah ke kolam pancing sek 24 shah alam manakala jika korang nak tawan selain mekong korang boleh ke kolam rawang netural exotic..nanti aku ceritakan pengalaman aku di rawang natural exotic dan juga jenis jenis ikan yg ada..

-aku bersama ikan mekong yg berjaya aku tawan di hulu langat fishing resort..

No comments:

Post a Comment