Tuesday 8 September 2015

kolam pancing laguna

Jom ke kolam pancing laguna pulak..kolam yg terletak di kelana jaya betul betul bersebelahan dgn paradigm mall ni asalnya adalah lombong..pasal kedalaman lak best memang dalam..harga utk memancing sgt lah murah rm10 dari mula dia buka sampai lah tutup..jenis ikan semua jenis ikan ada termasuklah pb..ikan plak kebanyakannya bersaiz mega cuma umpan korang kenalah power..utk kolam ni selalunya aku jdkan lapangan utk aku uji setiap umpan yg aku buat dan habiskan baki umpan aku..sambil lepas gian memancing bila tgn gigil nak tarik ikan..ikan sememangnya x boleh nak bw balik kecuali ikan talapia..kalau korang nak bw balik juga diorg akan timbang dan tentukan harga..dari segi keselesaan skrg ni dah agak kurang dari mula kolam ni di buka sebab tiada penambahbaikan di lakukan..kalau korang nak cari buah ara..kat kolam ni memang de byk pokok buah ara pergi jelah kutip..kebanyakan mereka yg dtg memancing kat sini memburu pacu..de lah beberapa org termasuk aku je memburu patin..pacu kat sini boleh tahan juga saiznya..pasal ikan pulak..ikan memang x pernah di tambah or keluar kolam..so kesabaran tu memang di perlukan lah coz ikan x lah secepat mana menjamah umpan melainkan pacu yg sentiasa rakus menjamah umpan..utk korang yg berada di sekitar damansara or kawasan sekeliling tu boleh lah kalau korang nak lepaskan gian seketika di kolam ni..

No comments:

Post a Comment