Tuesday 8 September 2015

kolam pancing danau pinggiran


Lg bercerita pasal kolam...kolam pancing danau pinggiran..beberapa kali juga aku ke kolam ni termasuk utk cuba game kolam ni yg di adakan setiap hari jumaat dan hadiahnya agak lumayan..percubaan pertama aku cuba game kat kolam ni berjaya mendaratkan tiga ekor ikan parin bersaiz dari 5kg lebih ke 6 kg lebih..apapun byk abah abah patin bersaiz mega dlm kolam ni..apa yg mencabar bg aku utk kolam ni ialah antara kolam yg agak susah utk sang patin menjamah umpan..jadi aku nasihatkan bw lah beberapa jenis umpan utk standby jika satu umpan x di jamah..rata rata pemancing kat sini menggunakan roti dan juga perasa pandan..kesabaran amatlah di perlukan..keluasan kolam pulak memanjang dan puas lah kalau nak tarik ikan..de byk jenis ikan dlm kolam ni..tp mcm biasa aku hanya memburu patin..dari segi harga berpatutan x silap aku mereka ada package tgh mlm sebab aku pernah layan sampai 12jam kat kolam ni..kolam ni terletak di putrajaya betul betul tepi highway dan x susah nak cari lokasi kolam..keselesaan..memang selesa sebab de byk wakaf utk lepak dan tdo..tp sbg pemancing tdo semasa memancing xde dlm kamus hidup aku lagi hehehe...mcm biasa lah kalau korang nak cabar kesabaran korang boleh lah ke kolam ni utk mencuba sendiri pacakk kat sini..jom pacakkk..depan jauhhh..

No comments:

Post a Comment