Thursday 17 September 2015

kolam pancing nik

Salam sejahtera..sebelum aku bercerita pasal kolam pancing nik dgn lebuh lanjut..jom aku citer lu apa yg jd sblm sampai ke kolam pancing nik ni n camana aku bleh singgaj ke sini..tgh lepak kat umah..aku tgk hp jenal whatsapp aku ajak g mancing..aku kalau bab mancing ni di ajak je sure jd punyalah..so dlm jam 12 lebih mlm aku gerak dari umah jumpa jenal kat ttdi jaya..planning awal ke kolam mancing sek24..so redah ke kolam pancing sek24..kolam yg sememangnya bg aku sgt menarik dgn berbagai jenis ikan yg ada kat dlm tu..tp syg hasrat nak memancing kat situ x kesampaian kerana terlalu padat dgn pemancing..tp xpe satu hari nanti aku akan terjah juga kolam pancing sek24 ni..
So apa lg jenal ajak aku g kolam pancing nik..so alang alang naik motor dari sek24 shah alam terus gerak ke puchong..seperti yg korang nampak kat gambar atas tu berikut adalah harga utk memancing di kolam nik..tp kalau korang masuk jam 12tgh mlm diorg ada package midnight..kolam yg terletak di puchong ni betul betul berada kat kawasan pendalaman..kalau korang x biasa korang pasti akan sesat dlm kebun kebun sayur.n sememangnya kolam terletak berhampiran kebun sayur cuma de simpang berbeza dan agak mengelirukan.nasib baik aku dah pergi sblm ni cuma aku terlupa je mana simpang masuk..
Kolam yg x lah berapa besar di huni oleh beberapa jenis ikan termasuk keli..lampam.lekoh..saiz ikan de byk size cuma lebih byk saiz yg kecil dari yg besar..
De beberapa sofa di sediakan kalau korang mengantuk n membangau tunggu pancing di tarik..aku pacak betul betul dekat kaunter pembayaran..tgh lepak tunggu ikan mkn dtg tukang jaga or maybe tuan punya kolam bercerita dgn aku berkenaan umpan.ini kerana aku hanya guna palet seperti biasa..katanya kat sini ikan patin lebih pd berselera dgn roti...atau cekodok je..ok xpelah aku masih de semangat lg nak mancing..then dia citer lg dia baru lepas suh org tarik jaring utk buang anak anak ikan..ok mood kelaut skit sebab dah sah sah lah ikan x mkn umpan nak buat camana lepak jelah sebab dah byr..
Dari segi kemudahan lak aku bg 3 bintang je..kerana lampu x sepenuhnya..tandas pulak hanya satu di sediakan utk pemancing..umpan pulak kalau korang nak dtg berhajat nak guna roti aku nasihatkan korang beli lah siap siap sebab xde di jual di kaunter..aku tanya hari tu hanya ada palet 6363 shj..
Dari jam 3.45pg aku memancing hinggalah jam 7.45pg hanya sekali je pancing aku di sentuh..selebihnya umpan di jamah oleh anak anak ikan..jd kolam yg kecik di huni pula oleh byk anak ikan..so bg yg nak memburu abah abah patin tu aku rasa kesabaran korang kena lebihlah..
So jika korang nak dtg boleh lah dtg mencuba tp aku ingatkan bw lah umpan dua tiga jenis yer..n kalau kereta korang rendah or motor korang terlalu uzur aku nasihatkan xyah bw yer tumpang jelah kawan coz jalan utk ke kolam ni bolwh buat skrew kete or motor tercabut..hehehehe..apa pun x salah jika nak mencuba..

1 comment:

  1. TINNING FOR MALE, A TINNING FOR MALE, A TINNING FOR MALE
    TINNING FOR mens titanium wedding bands MALE, A TINNING FOR MALE, head titanium ti s6 A TINNING FOR MALE, titanium jewelry piercing A TINNING FOR MALE, A TINNING FOR MALE, A TINNING FOR MALE, titanium white A TINNING FOR MALE, A titanium plumbing TINNING FOR MALE

    ReplyDelete