Monday 7 September 2015

kolam pancing sebare


Salam sejahtera..beberapa minggu lepas aku jenal dan pak abu telah berkesempatan utk singgah ke kolam mancing sebare yg terletak di beranang..mula mula sampai aku agak terpegun dgn kebersihan kolam ni..de sebuah kolam memancing udang dan sebuah kolam memancing ikan air tawar..aku juga di fahamkan oleh penjaga kolam yg ikan jenis mekong juga ada dalam kolam ni..
Seperti biasa jelajah kolam kami x kan berhenti dgn melihat shj..apalagi ambil joran masing masinglah..
Bercerita pasal kebersihan dulu.utk kebersihan kolam n kawasan sekitar aku bg 4 setengah bintang..but utk keseluruhan aku hanya boleh bg 3 bintang shj..
Kenapa aku bg 3 bintang..ini kerana terlalu banyak anak anak ikan kat dlm kolam.korang boleh nampak umpan korang di jamah oleh ratusan anak ikan sebaik shj umpan mencecah permukaan kolam.
Utk ikan dlm kolam memang de bermacam jenis ikan tp saiz sgtlah mengecewakan..patin tak lah sebesar yg di sangka..jd pd pihak kolam aku sarankan letak lah lebih skit ikan yg bersaiz mega kat dlm kolam tu utk menarik ramai lg pemancing..
Kami pulang dgn 10 ekor ikan pacu dan seekor ikan patin bersaiz ikan lauk..
Bg pemancing

No comments:

Post a Comment