Tuesday 1 December 2015

fenwick hmg

Citer pasal kolam je kan..kali ni aku nak kongsi dgn korang berkenaan joran yg aku guna..joran aku kali ni fenwick hmg 10/30lbs 7"..lama gak aku ngidam joran ni..akhirnya berjaya gak aku dptkan joran ni..bg aku joran ni pd mulanya nampak begitu baik dgn kerasnya..nak lontar umpan pun senang..selain de 9 ring dan semestinya fuji..harga di pasaran sekitar rm290 ke rm350 kenalah korang pandai pandai cari yer..

Tu cerita pada mulanya...tp malangnya x sampai dua bulan aku guna..akhirnya patah juga...ni adalah joran aku yg pertama patah..jd kat sini kat mana bagusnya joran fenwick hmg ni yer?aku rasa mesti ramai kat luar sana pernah mengalami nasib yg sama mcm aku dgn jenama yg sama kot..
- berikut adalah rupa joran aku yg telah patah..malangnya kita beli kat malaysia if dari us kalau x silap aku warranty pun seumur hidup..hehehehe...so sampai hari ni gak aku masih lg cari part utk bahagian atas je..namun hampa coz kedai besar pun xde stock utk part bahagian atas..

Jadi pd rakan rakan yg giler nak beli joran fenwick ni aku nasihatkan fikir lah dulu beberapa kali sblm beli coz bg aku lah sepatutnya joran dgn nama yg gah no seharusnya kualiti dia adalah baik but sebaliknya..

Utk pengetahuan semua joran ni patah ketika aku bawa naik ikan patin yg hanya seberat 10kg lebih je so x berbaloi kan sebab sebab patahnya joran ni..rod ford amazon yg aku guna sebelum ni lebih tahan walaupun harganya jauh lebih murah  dari fenwick hmg ni..tp tu lah maybe juga nasib aku kurang baik kan sebab tu lah patah nak buat camana..so carilah joran baru..barang yg lepas jangan di kenang...cuma nak bg kengkawan pacak tau lah yg fenwick ni x lah bagus mana seperri yg di gembar gemburkan..

Aroisss...

No comments:

Post a Comment